Komentarze: (2)
Oceny:
Autor: Wilku
Dodane przez:: Wilku   Data: 20-01-2014 22:29
 
Postanowiłem napisać poradnik na temat tworzenia własnego malowania poza grą. Z racji tego, iż SLRR potrafi podczas oklejania samochodu płatać nie małe figle patent pokazany tutaj zdecydowanie ułatwi tworzenie własnych PJ z efektami które w grze są praktycznie nie do osiągnięcia.

Co będzie nam potrzebne? Renameall oraz GIMP

Kilka kroków będzie wspólnych z moim poprzednim poradnikiem

Krok 1
Wybieramy samochód i malujemy go na kolor biały (tak będzie najprościej) następnie kupujemy w katalogu naklejek decal którym jest czarny prostokąt (Catalog>Decals>Misc) polecam kupić 10-15 takich naklejek.

Krok 2
Przechodzimy do garażu wybieramy tryb oklejania, wybieramy nasz prostokąt i powiększamy go maksymalnie tak aby przykrył możliwie jak największą powierzchnię na samochodzie. Jeśli jakieś fragmenty samochodu dalej są białe należy na nie nakleić naklejkę.

Samochód powinien wyglądać tak



Po ukończonym malowaniu zapisujemy nasz PJ, zapisujemy karierę i wychodzimy z gry.





Krok 3

Wchodzimy do katalogu z grą szukamy folderu save a następnie podfolderu skins powinny tam się znajdować pliki o nazwie takiej samej jak nazwa naszego malowania z dodanymi cyferkami które oznaczają liczbę elementów które są "zdolne" do malowania i jeden plik bez liczby który najczęściej ma w sobie jakieś informacje.

Uruchamiamy program Renameall z linku który podałem wcześniej, przechodzimy do naszego folderu skins i zaznaczamy wszystkie pliki o nazwie naszego malowania po czym przeciągamy je do naszego magicznego programu i klikamy rename to .jpg pamiętajmy o zaznaczeniu opcji overwrite dzięki temu nasze pliki można edytować programem graficznym.

Tak to powinno wyglądać



Krok 4

Gdy naszym oczom ukazują się pliki jpg otwieramy jeden z nich i tutaj możemy szaleć z pędzlami i naklejkami jak chcemy. Na przykładzie maski z Toyoty od Dave'a



Jak widać mamy piękny szablon gdy już zrobimy nasz malunek trzeba otwierać po kolei każdy z plików i zmienić jego rozmiar. Przed edycją rozmiar obrazu wynosi 256x256 musimy go zmienić na 1024x1024 (można użyć 2048x2048 ale to polecam na mocniejsze sprzęty) w tym celu klikamy u góry w zakładkę Obraz następnie wybieramy opcję Skaluj obraz w tym oknie wpisujemy wartości 1024x1024 i klikamy przeskaluj po czym w zakładce plik wybieramy zastąp xxx.jpg (gdzie xxx to nazwa naszego pliku) i robimy tak po kolei z każdym. W przypadku jednego z plików wystąpi błąd nie należy się tym przejmować i zostawić go w spokoju.

Ja troszkę pomazałem i mam taki efekt


Krok 5

Gdy już zrobimy porządek ze wszystkimi plikami należy wyłączyć program Renameall uruchomić go ponownie i znów zaznaczyć wszystkie pliki w folderze odpowiadające za nasze malowanie następnie kliknąć przycisk remove extension i nasze pliki znów powinny być nie odczytywalne przez program graficzny.

Następnie uruchamiamy naszą ukochaną grę wybieramy nasz save, wchodzimy w opcje malowania i klikamy load paint job. Brawo właśnie zrobiłeś swoje pierwsze malowanie poza grą.



Od siebie dodam tylko tyle że najlepiej robi się tego typu malowania w samochodach w których nie ma użytej opcji 2sided dzięki temu szablony są bardzo czytelne.

Program Renameall został napisany przez Sparky'ego ja nie jestem jego autorem. Część podpunktów zerżnięta z mojego poradnika na temat wykonywania malowania HQ.