jw
Komentarze: (0)
Oceny:
Autor: Dave
Dodane przez:: Oxej   Data: 29-10-2012 11:55
 
[ Współżędne ]

Na początku musimy odnaleźć plik _main_.cfg znajdujący się w katalogu

...\SLRR\cars\racers\! Nazwa auta które będziemy modyfikować !\scripts\_main_.cfg

i otwieramy go za pomocą notanika.

Następnie każda część jest opisana i ma swój numer jedynie silnik nie jest podpisany i jest pod numerem 401 wiec jak go chcemy przesunąć to znajdujemy i widzimy

slot 0.060 -0.523 -1.490 0.000 0.000 0.000 401
attach 0x00070041 1
attach 0x00070052 1
attach 0x0007007E 1
attach 0x0007007F 1
slotdmgmode 0x00000008
slotdeform 0.000

Wartość zaznaczona tym kolorem odpowiedzialna jest za przesuniecie elementu w lewo lub w prawo.


Wartość zaznaczona tym kolorem jest odpowiedzialna za przesuniecie elementu w gore lub w dół.


Wartość zaznaczona tym kolorem odpowiedzialna jest za przesuniecie elementu w przód lub tył pojazdu.


Do tej pory mieliśmy do czynienia tylko z przesuwaniem, natomiast teraz przechodzimy do "obrotów".

Wartość oznaczona tym kolorem odpowiedzialna jest za obracanie elementów w poziomie.


Na zaznaczona tym kolorem odpowiedzialna jest za obracanie elementu w pionie.


Tą współrzędną obracamy tak jak na screen'ie.

Jeśli chodzi o otwieranie drzwi, zmiana sposobu otwierania maski to postaram się to przybliżyć ... mianowicie:

chcemy np. zmienić sposób otwierania drzwi w naszym aucie ... wiec odnajdujemy _main_NASZEGO_AUTA.cfg (np. _main_Baiern_GTIII.cfg) i szukamy gdzie jest linijka mówiąca o drzwiach.

slot              -0.865 -0.105 -0.818      0.000 0.000 0.000            5              ; FL_door
flap              -0.505  0.477 -0.818       0.000 0.000 -1.000 0.000 -1.000 0.000               0.000 2.100

flap -0.505 0.477 -0.818 0.000 0.000 -1.000 0.000 -1.000 0.000 0.000 2.100

Za obrót jakiej kolwiek części odpowiada ta linijka gdzie się zaczyna od "flap" ... pierwsze trzy współrzędne są znane, wymieniłem je wyżej. Są one "tak jakby" miejscem według którego nasza cześć się będzie obracać, jednymi słowy... współrzędne zawiasu.
A teraz pytanie czemu zaznaczyłem, podkresiłem. Po pierwsze to nie są współrzędne... one decydują w którą stronę będzie obrót prędzej nazwać je można WARTOŚCIAMI.
Jak to ugryźć?! ... hmmm ... drogą prób i błędów ... ale w nich nie należy zmieniać tylko tą cyfrę przed kropką tzn.

weźmy na przykład:

0.000 0.000 -1.000 0.000 -1.000 0.000

zmieniamy na:

0.000 1.000 -1.000 0.000 -1.000 0.000

lub:

0.000 -1.000 -1.000 0.000 -1.000 0.000

Teoretycznie mamy tylko trzy mozliwości ... 0 , 1 albo -1 i nic więcej. Sądze ze to dość jasno wytłumaczyłem ...

Jeszcze jedna sprawa ... hmm .. skoro juz przerobiliśmy sposób otwierania tych drzwi, to kurde jak zrobić zeby sie otwierały mocniej albo słabiej ... banał ... ta ostatnia wartość o tym mówi ... zaznaczona.