Komentarze: (0)
Oceny:
Autor: Dave
Dodane przez:: Dave   Data: 27-10-2010 20:33
 
[ Wstęp ]

Hmmmm ... nie wiem od czego zacząć ... no więc od pewnego czasu widziałem jak ludzie np. z XI dodają dodatkowe części do gry. Przykład?! hmmm np. Turbo do silników i6 itd. Więc zacząłem wertować forum i trafiłem na ciekawy ARTYKUŁ. Ktoś opisywał jak sie edytuje plik RPK i dodaje części. Wiec zacząłem w tym grzebać.
Więc do rzeczy...

[ Konwertujemy RPK do RDB ]

Ci którzy już próbowali grzebać w plikach RPK wiedzą że Hex Editor i np. Notatnik odpadają. W żaden sposób nie da się tego edytować, ale ... istnieje taki powiedzmy program który konwertuje nasz RPK do RDB. Po co?! bardzo proste: plik RDB przy użyciu zwykłego Notatnika, daje możliwość zarąbistej edycji! W nim widać już całą zawartość, wszystkie pliki (CLASS, CFG, SXC, TEX, DDS) i ich lokalizacje. Pytanie jak to zrobić. To też jest banalne. W dziale DOWNLOAD jest tzw. cOnVeRt. Wystarczy go zassać.

1. Robimy na pulpicie folder o dowolnej nazwie (np. convert).
2. Kopiujemy tam wybranby przez nas plik RPK
(np. baiern_emer.RPK ). Zobaczycie tam 4 pliki:

1. resconvert.exe
2. resdecode.exe
3. Z_RPK_do_RDB.bat
4. Z_RDB_do_RPK.bat

Pierwsze dwa (1, 2) was nie interesują. Ważne są te dwa ostatnie.

3. Na początku EDYTUJEMY " Z_RPK_do_RDB.bat" za pomocą najlepiej NOTATNIKA; zobaczymy coś takiego:

resdecode "nazwa pliku RPK"

Nie trudno się domyśleć ze trzeba tam wstawić nazwę pliku RPK. BEZ ROZSZERZENIA!!!

resdecode baiern_emer

Zapisujemy i zamykamy Notatnik.

4. Teraz wystarczy odpalić plik Z_RPK_do_RDB.bat i powinien być widoczny nowy plik (baiern_emer.RDB).
To cała filozofia konwersji.

Jak już zwodowaliśmy nasz plik RDB (dodaliśmy części albo zmieniliśmy tekstury), po zapisaniu zabieramy się za skonwertowanie z powrotem do pliku RPK.

5. W tym celu EDYTUJEMY "Z_RDB_do_RPK.bat"; widzimy coś takiego:

resconvert "nazwa pliku RDB"

Teraz wprowadzamy nazwę pliku RDB.

resconvert baiern_emer

Zapisujemy i odpalamy. Powinien się nam utworzyć nowy zmodyfikowany plik RPK.

To wszystko jeśli chodzi o KONWERTOWANIE. Nic trudnego. Schody się zaczynają w momencie dodawania nowych części. Ale to już w następnym poradniku.

PS. Tą metode można stosować do każdego pliku RPK.
PS2. NIE UMIESZCZAJCIE ROZSZERZENIA W PLIKACH BAT!!!
PS3. Ogólnie autorem jest gość z USA, ale ja to przetłumaczyłem.

Wszelkie uwagi na maila proszę zapodawać.


Edycja plików RPK - DO ZREDAGOWANIA
Rozmiar pliku:: KB, pobrano 2 razy