Komentarze: (0)
Oceny:
Autor: dhg
Dodane przez:: dhg   Data: 06-12-2010 23:12
 
Szybki sposób na addon car

I. Wstęp.

Kryteria wyboru modelu na podmiane.
Najlepszy wybór to samochód zgodny gabarytami np, jeśli robimy Golfa 1,2,3,4,5 to najlepszą bazą pod addon będzie Einvagen, jeśli ma to być Subaru Impreza - Enula, jeśli Misiek Evo - Forcer, jak jakiś pickup - Superduty, a jeśli jakiś Muscle - Prime albo MC.

Dlaczego?

Chodzi tu o rozkład masy ,ustawienie physów w cfg samochodu, i ogólnie mniej ciężkiej pracy dla modera.
Choć wydawało by się, że to żaden problem wrzucić np BMW za Einvagena, to problemem staje się zachowanie samochodu w grze, po prostu nie jeździ jak trzeba, nie łatwo utrzymać go w poślizgu, nie da się nawet przyzwoicie bączków pokręcić. Wszystkiemu winny zły wybór bazy.

Tyle słowem wstępu.
Przedstawię tutaj, moim zdaniem najszybszą i najmniej bolesną metodę przygotowania Addon Car.

Czas brać się do pracy!

II. Przygotpwanie plików rpk, java, cfg.

Potrzebna nam będzie kopia plików z ~\cars\racers.
Posłużymy się przykładem MC.
Kopiujemy plik MC.rpk i folder MC_data np. do folderu Roboczy na pulpicie.

01. Programem resdecode.exe zmieniamy rpk do postaci mc.rdb .
02. Zmieniamy nazwę pliku mc.rdb na nazwe naszego nowego wozu. Ja posłużę się nazwą TEST. Teraz mam test.rdb
03. Otwieramy w notatniku (albo innym edytorze tekstowym) plik test.rdb
04. Wybieramy menu>Edycja>zamień (crtl+h) i w pole znajdź wpisujemy: cars\racers\MC_data\ ,
a wpole zamień na: cars\racers\test_data\ , klikamy zamień wszystko i zapisujemy plik.
05. Kompilujemy plik test.rdb do test.rpk programem resconvert.exe
06. Zmieniamy nazwę folderu z MC_data na test_data
07. W folderze \test_data\scripts tworzymy folder src i wrzucamy tam pliki java z paczki z javą.
08. Teraz za pomocą edytora edytujemy ścieżki dostępu w plikach java: MC_GT.java itd
09. W plikach java wyszukujemy cars.racers.mc i zamieniamy na cars.racers.test i zapisujemy zmiany
10. Czas na pliki cfg. tak jak poprzednio wyszukujemy w nich ścieżki dostępu: cars\racers\MC_data\ i zmieniamy na cars\racers\test_data\
11. Możemy na próbę wrzucić do gry żeby sprawdzić czy działa.

III.Podsumowanie.

Przedstawiona metoda nie jest ani najpiękniejsza, ani najlepsza. Jest prosta do bólu.
W zasadzie mało można tu zepsuć a 99 na 100 prób kończy się sukcesem.
Sam wiele razy korzystałem z niej, żeby móc pobawić się różnymi modami na Forcera czy Enule tak,
żeby mieć wszystkie w grze + jeszcze nie ruszany fabryczny samochód.