Dave: hej ludziska, troche zaniebalem to miejsce :p ale to nie znaczy ze nie mile bym widzial "ochrzanu" np na FB! ;)
-Dave.
ErlingTGN: mills motorpark link any1?
nomolk: łojezu, nadal nic sie tu nie dzieje:(
Bierny: No niestety :(
Ventrilo
< FILE 00000234.res >
typeof 14
superid 0x00000005
typeid 0x00000041
alias slrr
isparentcompatible 1.00
< / FILE >
Ankieta


Twój komentarz (0) | Wszystkie ankiety
My Audi TT
09-11-2013
Prezentacja mojej TeTetki :)
https://vimeo.com/78988219
Poster: Vexil
SLRR ma już 10 lat!
18-07-2013


Dzisiaj mija 10-ta rocznica wydania Street Legal Racing: Redline.
18 lipca 2003 światło dzienne ujrzało dzieło studia Invictus Games - gra Street Legal Racing: Redline, zwana też SLRR, bądź SL2.

Nazwa SL2 odnosi się do poprzedniczki - wydanej rok wcześniej gry Street Legal, z którą to SL2 dzieliła silnik graficzny, ogólny zamysł rozgrywki i kilka innych cech.

Gra przeszła prawie niezauważona – w czasach, kiedy internet nie był dobrem powszechnym, a budżety przeznaczane na gry komputerowe były raczej skromne, trudno było bez mocno utrwalonej marki narobić szumu wokół gry. Jednakże ci, którzy grę zauważyli, wypowiadali się o niej bardzo niepochlebnie. Grze zarzucano słabą grafikę i małą ilość samochodów. Recenzja w ówcześnie popularnym speed-zone mieszała grę z błotem, a CD-Action umieściło ją w osławionym dziale „kaszanka zone”

Powyższy akapit mógłby się w sumie odnosić do masy średnich ścigałek, których powstają setki, jeśli nie tysiące i przepadają one równie szybko, jak są tworzone (bo kto pamięta gry takie, jak Speed Thief, Midnight Racing, RPM Tuning, czy Muscle Car 3), jednakże w przeciwieństwie do takich gier, SLRR oferowała coś więcej.

Oprócz twórców, którzy przez dość długi czas aktywnie wspierali rozwój gry poprzez wydawanie kolejnych poprawek (2.1.4, 2.1.5, 2.1.6, 2.1.8, 2.1.9r3, 2.1.9r4, 2.1.9r5, 2.1.9r6, 2.1.9r6b, 2.1.9r6c, 2.2.0 i wydany 10.02.2005 ostatni patch - 2.2.1), dzięki wypuszczeniu narzędzi moddingowych i plików źródłowych, za sprawą dużej ilości modderów, gra zyskała drugie życie i dzięki temu istnieje do dziś. Sami twórcy gry też od czasu do czasu przewijają się przez fora, zaskoczeni niesłabnącą popularnością SLRR.

Na chwilę obecną, jako osiągnięcia sceny moddingowej należy odnotować:
- ponad 500 dodatkowych samochodów (oryginalnie gra liczyła ich... osiem)
- kilkadziesiąt map (oryginalnie - trzy)
- kilkaset felg (oryginalnie - kilkanaście)
- kilkadziesiąt silników (oryginalnie - trzy)
- dwa duże patche wydane przez scenę2.3.0LE i 2.2.1 MWM
- dwie modyfikacje typu „Total Conversion” SLRR FlatOut Live i SLRR StreetRod mod.

Nie sposób także nie wspomnieć o dwóch innych akcjach sceny SLRR:
petycji o wypuszczenie brakującej części kodu źródłowego, która to może nie przyniosła jakichś wielkich korzyści, ale pokazała, że scena SLRR jest nadal żywa i dość duża
- facebookowym głosowaniu w ankiecie stworzonej przez Invictus, które to skończyło się złożeniem scenie zaskakującej propozycji


Tak w kilku słowach można zamknąć ostatnie dziesięć lat istnienia gry Street Legal Racing: Redline.
Co przyniosą kolejne lata? Trudno powiedzieć. Z pewnością należy śledzić żwawe i piękne, niczym Mick Jagger SLRR 2.3.1 oraz zwrócić uwagę na projekt SLRR 3.0 powoli tworzony przez Wichura na silniku UNITY3D.
Poster: Oxej
Nasi 13497 użytkownicy napisali łącznie 58660 postów w 1760 tematach.
Najnowszym aktywnym userem jest abukiniq.
Najwięcej użytkowników online było: 470.
kretek
(1 użytkowników, 46 gość(i))